
31. мај 2025.
Светски дан без дувана, 31. маја
Овогодишња кампања Светског дана без дувана има циљ да осветли начине којима се дуванска индустрија служи како би промовисала своје производе и упркос евидентним штетностима их учинила привлачним, посебно за младе људе.
СЗО настоји да подигне свест код младих везано за штетност конзумације дуванских и никотинских производа, да се заложи за строже политике укључујући забрану укуса који ове производе чини привлачнијим младима и да заштити здравље младих и јавно здравље уопште.
Забрињавајућем порасту популарности ових производа међу младима у великој мери доприноси и недовољна информисаност о њиховим правим карактеристикама, што за директну последицу има потцењивање ризика по здравље. На пример, занемарује се и чињеница да аеросоли електронских цигарета садрже једињења која, поред тога што су и сама токсична, олакшавају стварање зависности од никотина, те тако повећавају вероватноћу да млади који користе електронске почну да користе и традиционалне цигарете.
Упркос значајном напретку у глобалној контроли дувана, дуванска и никотинска индустрија настављају да прилагођавају своје стратегије како би привукле и здражале потрошаче.
Ово су тактике којима се служи индустрија:
- Ароме и адитиви уводе се да би се побољшао укус и маскирала оштрина дувана, а повећала привлачност производа;
- Циљани маркетинг подразумева коришћење елегантног дизајна, атрактивног паковања и дигиталних медијских кампања за гламуризацију ових производа;
- Обмањујући дизајн производа који за резултат има стварање производа који подсећају на слаткише или играчке, директно привлачећи децу и адолесценте.