Светски дан без дувана, 31. маја

 31. мај 2025.


 

Светски дан без дувана, 31. маја

Овогодишња кампања Светског дана без дувана има циљ да осветли начине којима се дуванска индустрија служи како би промовисала своје производе и упркос евидентним штетностима их учинила привлачним, посебно за младе људе.

СЗО настоји да подигне свест код младих везано за штетност конзумације дуванских и никотинских производа, да се заложи за строже политике укључујући забрану укуса који ове производе чини привлачнијим младима и да заштити здравље младих и јавно здравље уопште.

Забрињавајућем порасту популарности ових производа међу младима у великој мери доприноси и недовољна информисаност о њиховим правим карактеристикама, што за директну последицу има потцењивање ризика по здравље. На пример, занемарује се и чињеница да аеросоли електронских цигарета садрже једињења која, поред тога што су и сама токсична, олакшавају стварање зависности од никотина, те тако повећавају вероватноћу да млади који користе електронске почну да користе и традиционалне цигарете.

Упркос значајном напретку у глобалној контроли дувана, дуванска и никотинска индустрија настављају да прилагођавају своје стратегије како би привукле и здражале потрошаче.

Ово су тактике којима се служи индустрија:

- Ароме и адитиви уводе се да би се побољшао укус и маскирала оштрина дувана, а повећала привлачност производа;

- Циљани маркетинг подразумева коришћење елегантног дизајна, атрактивног паковања и дигиталних медијских кампања за гламуризацију ових производа;

- Обмањујући дизајн производа који за резултат има стварање производа који подсећају на слаткише или играчке, директно привлачећи децу и адолесценте.